martes, 10 de diciembre de 2013

AIGUA PREGONA

Imatge presa de la xarxa




AIGUA PREGONA



1


Ella s’agenolla davant de la riba última del poeta. Juga amb el desamor, com qui juga amb el violí de Verlaine en les aigües del qual floten lotus grocs…



2


Caminant per sobre les aigües, l’Ànima-dona d’ulls grisos respira el bescanvi de fulles fosques darrere d’un estel d’argent que ha baixat del pecat per xiuxiuejar-nos a l’oïda:

-Escapbussa els meus pits en les ones urgents dels teus llavis.



3


Discurs de fons que ningú no escolta, però ens ofega.



4


Llargs guants blancs de seda per a rebre en les mans el patrimoni de les aigües que colpiren el meu front, conquilla de nacre.



5


Entre nosaltres una distància incerta que s’inclina davant del cant pregon de les aigües grises. Entre nosaltres una pluja de cristall caient dels cels somorts. Entre nosaltres tota una mitologia d’unicorns a l’aguait de l’arc resplendent d’Orió…

(de Desnonat de la llum, 2013)





AGUA PROFUNDA



1


Ella se  arrodilla ante la orilla última del poeta. Juega con el desamor, como quien juega con el violín de Verlaine en cuyas aguas flotan lotos amarillos…



2


Caminando sobre las aguas, el Alma-mujer de ojos grises respira el cambio de hojas oscuras tras una estrella de plata que ha bajado del pecado para susurrarnos al oído:

-Zambulle mis pechos en las urgentes olas de tus labios.



3


Discurso de fondo que nadie escucha, pero nos ahoga.



4


Largos guantes blancos de seda para recibir en las manos el patrimonio de las aguas que golpearon mi frente, concha de nácar.



5


Entre nosotros una distancia incierta que se inclina ante el canto profundo de las aguas grises. Entre nosotros una lluvia de cristal cayendo de los cielos mortecinos. Entre nosotros toda una mitología de unicornios a la espera del arco resplandeciente de Orión…

No hay comentarios:

Publicar un comentario